loading...
كنكاش
كنكاش بازدید : 178 پنجشنبه 26 مهر 1397 نظرات (3)

در پی شکایت بعضی از کاربران از نسخه قبلی گوگل کروم (ورژن ۶۷) مبنی بر نقض حریم خصوصی، گوگل در عرض یک هفته از نسخه ۷۰ این مرورگر که در پس زمینه انجام می شود اطلاع داد.

این آپدیت به صورت خودکار انجام می شود و جای هیچگونه نگرانی نمی باشد.

 

آپدیت کروم به صورت دستی

اگر دوست دارید خودتان به صورت دستی این آپدیت را انجام دهید مراحل زیر را طی کنید.

۱- وارد منوی گوگل کروم سپس Help و بعد “About Google Chrome” را انتخاب کنید.

۲- بعد از اینکه وارد این قسمت شدید مرورگر ورژن کنونی را بررسی می کند و اگر نیاز به بروزرسانی باشد آن را انجام می دهد.

۳- در آخر روی دکمه Relaunch کلیک کنید تا مرورگر مجدد اجرا شود.

 

خوب حالا  با کنکاش همراه شوید تا با هم بریم سر این موضوع که ببینیم چه خبرهایی پشت پرده آپدیت جدید بود که گوگل مجبور شد در عرض یک هفته آپدیت جدید را ارائه دهد.

 

۱- ورود خودکار به تمام حسابهای کاربری

اگر شما هم از چند سرویس گوگل مثل جیمیل، گوگل درایو، گوگل وب مستر واز این دسته امکانات گوگل استفاده می کنید به این مشکل برخوردید که باید جداگانه برای ورود به هرکدام از اینها هر دفعه روی signing کلیک کنید.

اما در آپدیت جدید وقتی شما وارد جیمیل تان شوید  هرگاه بخواهید از بقیه امکانات گوگل استفاده کنید به صورت خودکار این مورد رخ خواهد داد و خودبخود وارد آن خواهید شد.

 

چه مشکلی رخ داد؟

البته بعد از اینکه این آپدیت رخ داد بعضی از کاربران شکایت داشتند که ما نمی خواهیم همچین اتفاقی رخ دهد.

این افراد به این دلیل شاکی بودند که چندین حساب کابری دارند و برای ورود به هر کدام از این قسمت ها از حساب کاربری جداگانه استفاده می کردند.

 

گوگل سریعا اعلام کرد :

 گزینه ای برای غیرفعال کردن ورود خودکار به Chrome 7 ارائه خواهد داد. اما از آپدیتی که در این مورد ارائه داده، عقب نشینی نمی کند.

 

فعال سازی این گزینه از مسیر زیر در دسترس می باشد : 

۱- از منوی گوگل کروم Settings را انتخاب کنید.

۲- در صفحه باز شده قسمت سمت چپ بالا روی منوی Settings  کلیک کنید.

۳- بعد روی منوی شناور Advanced کلیک کنید تا زیر مجموعه آن باز شود.

۴- وارد Privacy and security شوید.

۵- Allow Chrome sign-in را با جابجا کردن دکمه لغزنده فعال کنید.

 

۲- PWA و هشدارهای ضد HTTP بیشتر

ابتدا در مورد PWA توضیح دهم تا کاربران سایت کنکاش با آن آشنا شوند، قطعا تا کنون با تلفن همراهتان وارد سایت های اینترنتی شده اید، اگر توجه کرده باشید زمانی که با مرورگر وارد بعضی از سایتها مثل سایت کنکاش شوید ظاهر آن تغییر کرده به حالت موبایل رفته و مانند یک اپلیکیشن عمل می کند تا کار برای کاربران موبایلی راحت شود. این رخ داد PWA نام دارد.

 

قابلیتهای PWA :

 قابل اطمینان (Reliable) هستند. چون کاربر با پیغام لود نشدن صفحه در اثر کندی یا قطعی اینترنت مواجه نخواهد شد.
 سریع هستند. علت سریع بودن آنها در کش شدن برخی فایلهای مورد نیاز در دستگاه کاربر است.
 جذاب هستند. جذاب بودن PWAها به دلیل تشابه آنها به اپلیکیشن های مرسوم روی گوشی های موبایل است و به همین دلیل کاربران از PWA بیشتر از یک سایت ساده استقبال می کنند.
 افزایش نرخ تبدیل (Conversion Rate). به عنوان مثال سایت AliExpress پس از افزودن قابلیت پراگرسیو وب اپ به سایتش با – افزایش نرخ تبدیل به میزان ۱۰۲% در همه مرورگرها و به میزان ۸۲% در سیستم عامل iOS مواجه شد.

 

گوگل در آپدیت جدید خود ابزارهای که از دو سال پیش در فروشگاه کروم بودند را اصلاح و این قابلیت را به آنها اضافه کرد.

گوگل پشتیبانی از PWA را در اواسط ژانویه به نسخه های MacOS و لینوکس کروم با نسخه ۷۲ اضافه خواهد کرد.

 

بالا رفتن امنیت در آپدیت جدید گوگل کروم

با توجه به اینکه گوگل به دنبال بالا بردن امنیت برای کاربران می باشد در الگوریتم جدید خود سایتها را مجبور به استفاده از ssl کرده تا تبادل اطلاعات به صورت رمز صورت پذیرد.

بنابراین هرگاه با کروم ورژن ۷۰ وارد سایتهایی شوید که از این پروتکل  استفاده نمی کنند علامت قرمز رنگی در کنار آدرس سایت به کاربران نشان داده می شود تا متوجه شوند که اطلاعات در این سایت بدون رمز نگاری انجام می شود.

اما سایتهایی که از این روش استفاده می کنند علامت قفل سبز رنگی در کنار آن دیده خواهد شد تا اطمینان به کاربران داده شود که تبادل اطلاعات به صورت رمزنگاری می باشد.

 

۳- add-on و lock-down های بیشتر

افزونه هایی که در فروشگاه گوگل کروم که از طریق add-on ها در دسترس می باشند توسط آدمها و توسعه دهندگان آماده و ارسال می شود.

در این میان بعضی از افراد هستند که از این موقعیت سوء استفاده کرده و در قالب ارائه افزونه از کاربران جاسوسی کرده و شماره کارتهای اعتباری و رمزهای سیستم آنها را می دزدند. لذا گوگل با افزایش امنیت در این زمینه جلوی سوء استفاده این افراد را گرفته.

به این صورت که تنها افزونه هایی بر روی مرورگر کروم نصب خواهند شد که از فروشگاه خود کروم دانلود شود و مجوز های لازم را دریافت کرده باشند.

 

جیمز واگنر مدیر توسعه دهندگان مرورگر کروم می گوید:

در کروم ۷۰ افراد برای اینکه بتوانند افزونه هایشان را ثبت کنند باید مجوزها و استانداردهای لازم را دریافت کنند تا جلوی سوء استفاده توسعه دهندگان تقلبی گرفته شود.

به این صورت که با راست کلیک بر روی بر روی آیکون افزونه، گزینه های جدیدی مشاهده خواهد شد، بطور مثال محدود کردن مجوز هایی که قبلا مورد استفاده بود و یا اینکه این افزونه فقفزط در کدام صفحات اجرا شوند.

کامپیوتر ورلد که یکی از قولهای فناوری اطلاعات می باشد برای صحت این قضیه تستهایی را بر روی این افزونه ها انجام داد و این ادعای گوگل مبنی بر افزایش امنیت گوگل را تأیید کرد.

 

۴- پچ ها و گواهی ها

در کنار آپدیتهایی که در بالا تشریح کردیم گوگل ۲۳ آسیب پذیری امنیتی گزارش شده را در کروم ۷۰ برطرف و برای اجرای این طرح ۲۲ هزار دلار به محقیقان پرداخت.

در یک حرکت دیگر مرتبط با امنیت کروم  ۷۰  انجام داد این بود که با کمک سیمانتیک در مورد SSL  ها قوانینی را وضع کردند که باید این استاندارها در این پروتکل رعایت شود.  هر گواهی صادر شده توسط Symantec باید در نوار آدرس مرورگر یک هشدار «غیر امن» ایجاد کند که عمدتا به کاربر می گوید که به این سایت اعتماد نکنید زیرا این سایت قانونی نیست.

 

امیدوارم از این مطلب که توسط کنکاش تهیه شده لذت برده باشد. خوشحال می شویم شما هم تجربیات تان را در مورد استفاده از کروم ۷۰ با ما درمیان بگذارید.

 

در ضمن از این قسمت می توانید با ترفندهای گوگل کروم آشنا شوید.

 

منبع : کنکاش

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط دانلود آهنگ در تاریخ 1403/01/21 و 13:55 دقیقه ارسال شده است

ایزی موزیک یک سایت دانلود آهنگ است که امکان دسترسی آسان و بدون محدودیت به هزاران آهنگ از سراسر ایران و جهان را فراهم می‌کند. این سایت با رابط کاربری ساده و کاربرپسند، به کاربران اجازه می‌دهد تا به راحتی موسیقی مورد علاقه خود را پیدا و پخش کنند، همچنین با قابلیت‌های مختلفی نظیر پیشنهادات موسیقی بر اساس سلیقه کاربران، تجربه‌ی گوش دادن به موسیقی را بهبود می‌بخشد. ایزی موزیک همچنین امکان پخش آنلاین و دانلود آهنگ‌ها برای گوش دادن آفلاین را نیز فراهم می‌کند.

این نظر توسط دلدار موزیک در تاریخ 1400/12/20 و 23:14 دقیقه ارسال شده است

با سلام و احترام خدمت شما دوست گرامی وب زیبایی دارید و مطالبتون هم زیباست ، امیدوارم هر روز بیشتر از دیروزتون پیشرفت کنید و بازدیدهاتون ده ها برابر بشه ، امیدوارم شما هم به وب بنده سر بزنید
http://music.5kb.ir

این نظر توسط سینما در ماشین با ایرانتیک در تاریخ 1399/03/13 و 0:06 دقیقه ارسال شده است

سینما در ماشین
https://www.irantic.com/car-cinema
من بابت سایت خوبتون ممنون هستم. ایرانتیک جدیدا ویژگی جدیدی آورده که توسط آن میتونیم با ماشین بریم داخل سینما و فیلم سینمایی رو از داخل ماشین ببینیم. اینجوری هم راحت تریم هم بهداشتیه هم خوراکی میتونیم سینما ببریم با خودمون.سینما ماشین بهترین کاری که کرده اینه که صدای سینما هم دست خودمون هست و میتونیم از رادیو ماشین صدای سینما رو پلی کنیم.
شهرهای تهران و کرج و قم و شیراز و مشهد و اصفهان و احتمالا تبریز هم سینما ماشین رو دارن میارن. کلا خیلی حال میده این سینما در ماشین .
پیشنهاد میکنم ی بار امتحانش کنید...
سایت ایران تیک یک سایت هست که با ادرس irantic.com در دسترس هست و بلیت سینما و بلیط کنسرت و بلیط تئاتر رو میتونید ازش تهیه کنید. قیمت بلیط ها با تخفیف ویژه هستند.


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 209
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 57
  • باردید دیروز : 21
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 57
  • بازدید ماه : 851
  • بازدید سال : 3,717
  • بازدید کلی : 656,421